Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czto
    Rider
    • 2010
    • 546
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez shado
    Interauto na Zakopiańskiej czy na Kocmyrzowskiej?
    Na Kocmyrzowskiej.

    Jestem po rozmowie i negocjacjach z Kierownikiem Serwisu. Bardzo rozsądny człowiek. W każdym razie podjąłem decyzje o sprawdzeniu rozrządu w ASO. Decyzja, czy słuszna okaże się za jakiś czas.
    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
    2009 Renault Clio MTV 1.4
    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

    Komentarz

    • Piotrekwawa1
      Classic
      • 2009
      • 11

      Zamieszczone przez czto
      Jakie miałeś objawy?
      Zapaliła się kontrolka check engine i silnik pracował tak jakby na trzech cylindrach.
      Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie, kontrolka gasła, a silnik pracował normalnie. Po podłączeniu samochodu pod komputer wyskoczyły te same błędy co u Ciebie tzn. błąd P0300, P0303 (u mnie brak zapłonu na trzecim cylindrze)

      Komentarz

      • czto
        Rider
        • 2010
        • 546
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez Andys
        czto, napisz proszę na jakim oleju jeździsz (bardziej zależy mi na lepkości niż marce), jak dawno go wymieniałeś, jaki masz poziom oleju na zimnym silniku. Co do Twojego problemu, zastanawiam się czy jest możliwe, że do momentu napięcia łańcucha (kiedy słyszałeś dźwięk),
        nastąpił brak synchronizacji pomiędzy wałkami rozrządu i wałem, na tyle duży, żeby spowodować komunikaty o błędach z zapłonem. Nie nastąpiło jednak przeskoczenie łańcucha, co tłumaczyłoby fakt, że silnik obecnie pracuje normalnie.
        Olej Castrol Magnetic Pro 5W-40.
        Wymiana 5.07.2012.
        2004 Renault Thalia 1.4 RT,
        2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
        2009 Renault Clio MTV 1.4
        2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
        2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

        Komentarz

        • Marcinooo
          Rider
          • 2009
          • 332

          Ja wiem, że to nie powinno tak wyglądać, ale już od trzech mechaników słyszałem - należy trzymać poziom oleju w 1.4 TSI na maksymalnym poziomie (sprawdzany na zimnym silniku) i to powinno znacznie zminimalizować ryzyko ewentualnego problemu z rozrządem.

          PS.
          no coż mamy takie czasy, że mając nowe auta, od początku trzeba myśleć o tym, że może coś się spier.....ć .... :roll:

          Komentarz

          • piociel
            Rider
            • 2010
            • 526
            • Volkswagen

            Zamieszczone przez Marcinooo
            Ja wiem, że to nie powinno tak wyglądać, ale już od trzech mechaników słyszałem - należy trzymać poziom oleju w 1.4 TSI na maksymalnym poziomie (sprawdzany na zimnym silniku) i to powinno znacznie zminimalizować ryzyko ewentualnego problemu z rozrządem. :
            Początkowo pomogło. Teraz nie pomaga. Tak jest u mnie.
            Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
            Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

            Komentarz

            • Andys
              Elegance
              • 2007
              • 762

              Cóż, pomyślicie pewnie, że jestem wariatem, ale ... ponieważ jeżdżę głównie po mieście na krótkich dystansach, rocznie nie przekraczając 10tys. km, wymieniam olej Lotos Synthetic Plus 5W-40 co 5tys. km lub co pół roku. Na początku wymieniałem oleje (Motul, Liqui Moly) 5W-30 co rok, ale doszedłem do wniosku, że finansowo podobnie będzie wymieniać olej dwa razy częściej (tańszy) i być może będzie to jednak zdrowsze dla silnika / rozrządu.
              Przeszedłem na olej o wyższej lepkości (5W-40), spełniający oczywiście normę VW 502 00, gdyż na 5W-30 po rozrzedzeniu oleju benzyną (opisywana na forum procedura nagrzewania katalizatora) latem 2 razy odpaliłem auto myśląc, że to już koniec mojego silnika. Podsumowując, trzymam poziom oleju na dopuszczalnym maksimum i obecnie (puk, puk), słyszę dziwny dźwięk przy odpalaniu tylko wtedy, kiedy dopuszczę do nadmiernego rozrzedzenia oleju benzyną (czuć smród benzyny po wyciągnięciu bagnetu oleju). Auto wyprodukowane na początku września 2009 roku, przebieg 39 tys. km.
              Co prawda kupiłem w bardzo okazyjnej cenie nastawnik rozrządu i leży na półce, ale mechanik na prawdę znający się na rzeczy (wymieniał już rozrządy w FSI/TSI, choć głównie wspominał o problemach w HTP), stwierdził słysząc kilka odpaleń mojego silnika, żebym się wstrzymał z wymianą rozrządu, tak też więc robię, wymieniając sam olej co 5tys. km. Co będzie dalej, czas pokaże.
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez Andys
                nastawnik rozrządu
                a masz dobry numer tego nastawnika :?:

                03C 109 088 E



                Zamieszczone przez Andys
                Co prawda kupiłem w bardzo okazyjnej cenie nastawnik rozrządu i leży na półce
                mam nadzieję, że nie z allegro, etc
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  LUKI, tak, na pewno ma numer poprawionej wersji. Nie, nie kupiłem go przez Allegro. Chodzi Ci o fakt jego pochodzenia, bo podróbek tej części chyba jeszcze nie ma. Całość wygląda na ori pudełko, w środku nastawnik w zgrzanej folii.
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    Zamieszczone przez Andys
                    Przeszedłem na olej o wyższej lepkości (5W-40), spełniający oczywiście normę VW 502 00,
                    Do 1.4TSI nie powinien byc olej 5W30 z norma 504 00 ?
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      Właściwie nigdzie nie jest napisane że ma to być 5W30. Jedynie opisane są normy jakie ma spełniać.

                      Ja teraz jeżdżę na 0W30. Żadnych negatywnych efektów nie obserwuję. Obecnie mam nieco ponad 40k km więc niebawem wymiana oleju. Ten który mam obecnie będzie szedł do analizy więc zobaczymy czy ma zachowane parametry.

                      Komentarz

                      • Andys
                        Elegance
                        • 2007
                        • 762

                        Zamieszczone przez fan
                        Zamieszczone przez Andys
                        Przeszedłem na olej o wyższej lepkości (5W-40), spełniający oczywiście normę VW 502 00,
                        Do 1.4TSI nie powinien byc olej 5W30 z norma 504 00 ?
                        Olej z normą 504 00 wymagany jest tylko kiedy zamierzasz go stosować w trybie LL. Jesli wymieniasz olej co 15 tys. km. lub rok czasu, możesz stosować olej z normą 502 00.
                        Pozdrawiam,
                        Andys

                        Komentarz

                        • ukcik
                          Classic
                          • 2012
                          • 14

                          Dobra Panowie/Panie, wrócę do problemu rozrządu.
                          Mam obecnie 180200 przebiegu w super niezawodnym rozrządowo silniku.
                          Co by nie szukać wcześniejszych wpisów po krótce historia rozrządu u mnie.
                          Przy 94kkm zgłoszenie dobrze znanego nam stukotu, wymiana napinacza, brak poprawy i wymiana nastawiacza/nastawnika (jak zwał tak zwał) i problem minął.
                          Przy 174/175kkm pojawiła się kontrolka silnika i co 6-8 odpalenie nierówna praca i drgawki przez pierwsze 30-60 sekund. Diagnoza to błędy 000010 i 000022 opisywane już na forum. Serwis dziś potwierdził, że teraz niezbędna jest tylko wymiana łańcucha, napinacza i ślizgów (bez najdroższego nastawnika). Ku informacji Wam piszę, ale gdyby okazało się inaczej po naprawie, to potwierdzę co tam doszło.
                          Wygląda na to, że po wymianie gwarancyjnej nastawiacza działa kolejne 80kkm dobrze.

                          Komentarz

                          • matompra
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 220

                            witam, a ja mam auto z 2010 roku i przebieg 40 tysięcy i wczoraj wymieniłem napinacz i ła ńcuch. Przyczyna wiadomo, problem z łańcuchem jaest taki: na zimnym mało słychac terkotanie potem znika ten dźwięk. ALe jak wyłaczycie auto na jakieś 15 minut to oelj rozgrzany spływa z napinacza ale łańcuch jeszcze bedzie rozciagnięty i będzie bardzo terkotać. Ja po gwarancji musiałem wymienić i zabuliłęm 1500zł ale skoda pokrywa część wydatków po gwarancji. Ten łąńcuch jest za salby do tego silnika sąd wymieniają na mocniejszy i fakt sprawdzałem, pięnie teraz chodzi. CO do tego oleju to przerabiałem to, nic to nie daje. W aso mi mówili że z tego powodu już kilka silników sierozleciało i kolizja zaworów. Dlatego wymeiniłem by neimieć wiekszych problemów, ale swoją drogą Skoda tyłka dała z tymi silnikami, dziwi mnie tylko jedno: dlaczego po cichu to robi, mogłaby ogłosić akcję wymiany i by zachowała twarz a tak to za dwa lata sprzedaję auto bo na tyle mam gwarancję tej naprawy. I nigdy wiecej VW grupy, przechodze na koreańczyki.
                            Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                            Była:
                            Jest:
                            1) Octavia 1,4 TSI

                            jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              Normalnie aż się spociłem zanim przeczytałem do końca .

                              Komentarz

                              • czto
                                Rider
                                • 2010
                                • 546
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                matompra u kogo robiłeś wymianę i kiedy skończyła ci się gwarancja?

                                [ Dodano: Sro 05 Cze, 13 11:28 ]
                                Diagnoza mojego przypadku - wyciągnięty łańcuch. Do wymiany łańcuch i napinacz. Nastawnik wału ok. ASO czeka na decyzję SAP w sprawie "dobrej woli"
                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  czto, ważne, że już zdiagnozowane :!:

                                  teraz tylko kwestia finansowania i znów będziesz zadowolony :!:
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • czto
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 546
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Może nie w temacie, ale ... silnik 1.4 TSI po raz drugi z rzędu zdobył "prestiżowy" :lol: tytuł Engine Of The Year w kategorii 1.0 -1.4 l.
                                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      no i dobrze :!:

                                      bo od 12tego roku wszystko jest zrobione na tiptop
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • Marcinooo
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 332

                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        bo od 12tego roku wszystko jest zrobione na tiptop
                                        Przyszłość pokaże

                                        Komentarz

                                        • matompra
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 220

                                          no co do tego, że skoda wymieniła łańcuch na pasek, to nie uważam że należy być szczęśliwym,pasek to pasek a łańcuch to łańcuch, jeśli tak samo podeszli do paska jak do łańcucha po pozdrawiam kolegów nowo nabytych modeli, i tak nic nie zmieni mojego osądu co do skody, uważam że powinni zrobić ogólnopolską akcję wymiany i wezwać każdego do wymiany po problemie a tak to wychodzi że po cichu chcą problem rozmienić, to już dużo świadczy o firmie, sorki ale pomimo że to już moja trzecia skoda to chyba podziękuję skodzie, wystarczy nerwów jak na 3 rok użytkowania auta, auto fajne ale firma olewa użytkowników i fanów a to dla mnie wystarczający powód by zmienić obiekt zachwytu, pozdrawiam kolegów
                                          Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
                                          Była:
                                          Jest:
                                          1) Octavia 1,4 TSI

                                          jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            Zamieszczone przez matompra
                                            no co do tego, że skoda wymieniła łańcuch na pasek

                                            ale przecież nie piszesz w tym momencie o CAXA
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • czto
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 546
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              matompra mam takie same odczucia!
                                              2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                              2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                              2009 Renault Clio MTV 1.4
                                              2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                              2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3773
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez matompra
                                                pasek to pasek a łańcuch to łańcuch, jeśli tak samo podeszli do paska jak do łańcucha po pozdrawiam kolegów nowo nabytych modeli
                                                Szczególnie, że nowy 1,4 TSI to konstrukcyjnie (odchudzony-mniejsza waga, zapewne zmienione materiały bo i ich przekroje są mniejsze. Tak się chwali Skoda) inny silnik od CAXA.
                                                Na swoim przykładzie jak narazie mogę powiedzieć, że ani razu nie miałem sytuacji z klekotem rozrządu. Może jest już całkowicie poprawiony. Auto jak i silnik jest z listopada 2011r., przebieg niewielki troszkę ponad 12kkm na zmienionym przy 7kkm oleju na Fuchsa 5W30 XTL Pro C3. I oby tak dalej
                                                Co do nowych silników to z półtora, dwa lata chyba trzeba jeszcze poczekać na opinie o silniku :idea:
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • shado
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 5315
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  12k km zdecydowanie za mało żeby komentować. To że przejechał taki przebieg bez problemów to dość mały wyczyn :-) zobaczymy co będzie po 100k km i więcej...
                                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3773
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    To co napisałem to nie w tym celu żeby się chwalić :szeroki_usmiech
                                                    Zamieszczone przez shado
                                                    12k km zdecydowanie za mało żeby komentować. To że przejechał taki przebieg bez problemów to dość mały wyczyn zobaczymy co będzie po 100k km i więcej...
                                                    To życzysz mi aby już rozrząd zaczął rzęcholić :!: :?: :P
                                                    A ja się łudzę, że mam już poprawiony rozrząd :idea:
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...